The Body Shop - Minty Amour

Äntligen så har The Body Shop börjat med nagellack!  Inte en dag för sent enligt mig. Finns i dagsläget 24 st färger och själv så köpte jag 2 st lack och det ena är detta - Minty Amour. Lär bli fler lack från The Body Shop om även det andra är lika bra! Täckte nästan på ett lager. Lätt att få jämt, en bra pensel. Lagom bred, vet att vissa inte tycker om tex O.P.I s breda pensel. Lacken är fria ifrån starka kemikaler och är 100 vegetabiliska och eftersom de även är helt fria ifrån formalde & kamfer så ska de inte färga av sig!
Så 2 lager färg och ett lager SV.
Jag blev även sponsrad av The Body Shop Trollhättan med deras nya remover och ekologiska bomullstussar. Removern innehåller Sweet Almond oil som vårdar både naglar & nagelband. Är självklart acetonfri! Jag har nu bara använt det en gång men jag kände att båda naglar & nagelbanden var mer mjuka & mindre torra! Jag tänkte göra ännu en recension när hela flaskan är slut men den ända nackdel som jag hittills kommit på är att flaskan är liten ;)
Bomullstussarna var hur bra som helst!Tillsammans med Sweet Almond oil removern så gick mitt glitter lack (som är extra svårt att få bort) bort utan minsta problem!

Kommentarer

Populära inlägg