Ny nailart

Har tänkt flera gånger att pröva denna nailart, effektfullt men ändå lätt att göra! Jag tog helt enkelt och droppade lack i tre olika färger på ett papper (fungerar säkert bättre med typ en plast/pappers tallrik så färgen in sugs in i pappret,men hade inte det hemma)och sedan tog jag plastfolie, doppade folien i färgen och duttade på nageln. Hade vitt lack under. Visste inte om detta skulle bli bra,därav att det bara blev på 2 naglar/hand. Men jag blev jätte nöjd! Man kan ju måla små stjärnor på också och därmed såkallade galaxy naglar, skulle dock täcka lite mer och ev ha svart lack under istället för vitt. Nu ville jag att det vita skulle synas under. Knappt något kladd alls! Fick städa lite efteråt men det var inte mycket alls.

Jag använde följande lack: det lila lacket - Divine Lux nr 307 (även det som är på övriga naglar,jätte fint!). Det blåa - O.P.I Swimsuit nailed it. Gröna lacket - GG line nr 168. Vita underlacket är från NC,kommer ej ihåg vilket nummer.

Kommentarer

Populära inlägg